A 6633 állagmegóvó felújítása

p1040422Egyesületünk a Közlekedési Múzeummal, mondhatni, már megalakulása előtt is, szoros kapcsolatban állt. Úgy szerveződésünk előzetes összejövetelei, mint megalakulásunk helyszíne is a Múzeum volt, de közgyűléseinknek is rendszeresen ad otthont. Így nem volt véletlen, hogy az állagmegóvó felújításra kiválasztott első mozdonyunk a rászorulók közül nemhogy egy KM tulajdonú gép, hanem egyből a környezetében kiállítottak egyike lett. A nagyobbik „falat” a 424,001 ugyan meghaladta volna kapacitásunkat, a kisebbik, a MÁV XII. h. osztályú 6633 psz. mozdonya (381,001) azonban első ilyen vállalkozásunkhoz testhezálló feladatnak bizonyult, amelyet 2007 októberében két hétvége programjaként sikeresen végre is hajtottunk.

A CSINGER - TRIGLAV „RESTITÚCIÓ”

Ez a történet arról a vállalkozásról szól, amelyben néhány tagtársunk (megalakulásunk évében, 2007-ben) az egyesület színeit elsőként képviselte. Maga a vállalkozás ugyan nem a sajátunk volt, de részvételünk benne már jegyzett megmozdulásaink közé tartozik. Lényege két, egyediségük miatt rendkívüli eszmei értékű szobormozdony, mint ipartörténeti emlék, áthelyezése történelmi kötődéseiknek megfelelő kiállítási helyeikre. Szereplői pedig a 2007-ig a Királyréti Erdei Vasút Kismaros végállomásán kiállított Csingervölgy és a Nagycenki Mozdonyskanzenben ugyanezen ideig kiállított Triglav (356,301). A vállalkozás alapgondolata könnyen érthetővé válik, ha a két mozdony életútjára egy-egy pillantást vetünk (katt. a fenti hivatkozásokra, v. az alábbi képekre, v. az életutakra az oldal alján):

kismaros 2007 rg k2

        triglav nagycenk 88 k2