A 6633 állagmegóvó felújítása

p1040422Egyesületünk a Közlekedési Múzeummal, mondhatni, már megalakulása előtt is, szoros kapcsolatban állt. Úgy szerveződésünk előzetes összejövetelei, mint megalakulásunk helyszíne is a Múzeum volt, de közgyűléseinknek is rendszeresen ad otthont. Így nem volt véletlen, hogy az állagmegóvó felújításra kiválasztott első mozdonyunk a rászorulók közül nemhogy egy KM tulajdonú gép, hanem egyből a környezetében kiállítottak egyike lett. A nagyobbik „falat” a 424,001 ugyan meghaladta volna kapacitásunkat, a kisebbik, a MÁV XII. h. osztályú 6633 psz. mozdonya (381,001) azonban első ilyen vállalkozásunkhoz testhezálló feladatnak bizonyult, amelyet 2007 októberében két hétvége programjaként sikeresen végre is hajtottunk.

A mozdony felületének előkészítését, nagynyomású mosással kezdtük, majd a fellazult régi festékrétegek eltávolítása szükség szerint kézi és gépi erővel történt. A mozdony konyhájának és víztartályának lemezanyaga, jóllehet, igen erősen elkorrodálódott, nagyobb felületek egy darabban történő kiváltását nem igényelte. Átlyukadt felületek azonban szép számban akadtak, ezeket az autókarosszéria lakatolás anyagaival és eljárásaival javítottuk. Kivételt a baloldali henger burkolólemeze képezett, amely már megérett a cserére, ezt leleményes tagtársaink egy nap alatt házilag „utángyártották”. A felújítás fogyóeszköz (rozsdaoldók, festékek, segédeszközök) költségeit a Múzeum fedezte. 

p1040745A munkában sok lelkes tagtársunk vett részt, többen vidékről saját költségen jöttek a fővárosba, hogy részüket a feladatból kivegyék. Szép számmal jöttek egyesületen kívüli vasútbarátok is, elsősorban, akik az Index gőzmozdonyos topicjából értesültek az eseményről, ahol arról folyamatosan tudósítottunk.

 

Képek a felújítási munkákrólfoto 

  

A 6633 felújítása - a Zugló TV riportfilmje video ikon


A mozdony életútja  pdf k